Erzincan’da 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla Hezarfen Ahmet Çelebi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ile Erzincan Mesleki Eğitim Merkezinde karne töreni düzenlendi.
Törene Erzincan Valisi Hamza Aydoğdu, Erzincan Belediye Başkanı Bekir Aksun, Vali Yardımcısı Mehmet Emre Canpolat, İl Millî Eğitim Müdürü Hacı Ömer Kartal ve eğitim sendikalarının il temsilcileri katıldı.
Program kapsamında “Yılın Çırağı” seçilen Halil Ömer Değirmencioğlu, “Yılın Kalfası” seçilen Mehmet Mert Polat ile Mesleki Eğitim Merkezi okul birincisi Hamza Aydın ve sınıf arkadaşlarına karneleri Vali Hamza Aydoğdu tarafından verildi. Öğrencilere çeşitli hediyeler de takdim edildi.
Karne töreninde konuşan Vali Hamza Aydoğdu, mesleki eğitimin ülkenin kalkınması ve istihdamın artırılması açısından büyük önem taşıdığını belirterek, meslek liselerinin bu süreçte kritik bir görev üstlendiğini ifade etti.
Gençlerin yalnızca teorik bilgiyle değil, üretime doğrudan katkı sağlayacak pratik becerilerle de yetiştirilmesi gerektiğini vurgulayan Vali Aydoğdu, “Geleceğin güçlü Türkiye’si; üreten, katma değer sağlayan ve emeğe değer veren nitelikli gençlerimizin omuzlarında yükselecek. Bu doğrultuda mesleki eğitim, güçlü geleceğimizin en sağlam temellerinden biridir.” dedi.
İl genelinde 41 bin 526 öğrencinin karne alarak 2025-2026 eğitim-öğretim yılını tamamladığını belirten Vali Aydoğdu, başarılı ve verimli bir eğitim-öğretim döneminin geçirilmesinde emeği bulunan okul idarecilerine, öğretmenlere, eğitim çalışanlarına ve velilere teşekkür etti.
Vali Aydoğdu, geleceğin teminatı olan öğrencilere de sağlıklı, huzurlu ve keyifli bir yaz tatili geçirmeleri temennisinde bulundu.
